Πόνος στην πλάτη - Ρώτας Μιχάλης
906
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-906,bridge-core-1.0.7,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-theme-ver-18.2.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Πόνος στην πλάτη

Τι προκαλεί τον πόνο στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Ο πόνος στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να έχει πολλά πιθανά αίτια. Συνήθως προκαλείται από την καταπόνηση των μυών της πλάτης. Στα μέσα της εγκυμοσύνης, όταν η μήτρα σας γίνεται βαρύτερη, το κέντρο βάρους σας αλλάζει, με αποτέλεσμα να αλλάζει και η στάση του σώματός σας. Οι περισσότερες γυναίκες αρχίζουν να γέρνουν προς τα πίσω τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης, γεγονός που κάνει τους μύες της πλάτης τους να λειτουργούν πιο έντονα. Η αδυναμία των κοιλιακών μυών μπορεί επίσης να προκαλέσει πόνο στην πλάτη. Οι κοιλιακοί μύες συνήθως υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη και παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία της πλάτης. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αυτοί οι μύες τεντώνονται και μπορεί να εξασθενήσουν, προκαλώντας πόνο στην πλάτη. Αυτές οι αλλαγές σας κάνουν επίσης πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς όταν ασκείστε. Ακόμη οι ορμόνες της εγκυμοσύνης μπορεί να συμβάλλουν στον πόνο στην πλάτη. Συγκεκριμένα, μία ορμόνη χαλαρώνει τους συνδέσμους στις δυνατές αρθρώσεις της λεκάνης που φέρουν βάρος, προκειμένου να διευκολυνθεί η διέλευση του μωρού σας από τη λεκάνη σα,. Αυτή η χαλάρωση κάνει τις αρθρώσεις πιο εύκαμπτες, αλλά μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη εάν οι αρθρώσεις γίνουν αρκετά ευκίνητες.

 

Τι μπορώ να κάνω για να αποτρέψω τον πόνο στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Για να αποτρέψετε ή να ανακουφίσετε τον πόνο στην πλάτη είναι σημαντικό να προσέχετε τον τρόπο που στέκεστε, κάθεστε και κινείστε. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορεί να βοηθήσουν:

  • Φορέστε παπούτσια με χαμηλό τακούνι (αλλά όχι ίσια) που προσφέρουν καλή στήριξη της καμάρας του ποδιού.
  • Ζητήστε βοήθεια όταν σηκώνετε βαριά αντικείμενα.
  • Όταν στέκεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα, τοποθετήστε το ένα σας πόδι σε ένα σκαμνί ή κουτί.
  • Εάν το κρεβάτι σας είναι πολύ μαλακό, ζητήστε από κάποιον να σας βοηθήσει να τοποθετήσετε μία σανίδα κάτω από το στρώμα.
  • Μην σκύβετε από τη μέση για να σηκώσετε πράγματα. Αντιθέτως, κάντε βαθύ κάθισμα, λυγίστε τα γόνατά σας και διατηρήστε την πλάτη σας ίσια.
  • Καθίστε σε καρέκλες με καλή στήριξη της πλάτης ή χρησιμοποιήστε ένα μικρό μαξιλάρι και τοποθετήστε το στο κάτω μέρος της πλάτης σας.
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε στο πλάι έχοντας ένα ή δύο μαξιλάρια ανάμεσα στα πόδια σας για στήριξη.

 

Τι μπορώ να κάνω για να ανακουφιστώ από τον πόνο της πλάτης;

Εφαρμόστε θερμότητα ή ψύχος στην επώδυνη περιοχή ή κάντε μασάζ. Οι ασκήσεις για την πλάτη μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου, καθώς δυναμώνουν και τεντώνουν τους μύες που υποστηρίζουν την πλάτη και τα πόδια και προάγουν την καλή στάση του σώματος – διατηρώντας τους μύες της πλάτης, της κοιλιάς, των γοφών και του άνω μέρους του σώματος δυνατούς. Αυτές οι ασκήσεις όχι μόνο θα βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου της πλάτης, αλλά θα σας βοηθήσουν να προετοιμαστείτε και για τον τοκετό. Επιπλέον, το να παραμένετε δραστήριες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα βοηθήσει με τον πόνο στην πλάτη. Η άσκηση στο νερό και το περπάτημα είναι ασφαλείς τρόποι άσκησης στην εγκυμοσύνη και είναι εξαιρετικές για τους πόνους στην πλάτη.

 

Πότε πρέπει να συμβουλευτώ τον γιατρό μου σχετικά με τον πόνο στην πλάτη;

Εάν υποφέρετε από έντονο πόνο, ή εάν ο πόνος επιμένει για περισσότερες από δύο εβδομάδες, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας. Μην προσπαθήσετε να επιλύσετε το πρόβλημα μόνες σας. Ο πόνος στην πλάτη μπορεί επίσης να προκληθεί από άλλες αιτίες. Για παράδειγμα, είναι ένα από τα κύρια συμπτώματα του πρόωρου τοκετού. Θα πρέπει επίσης να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας στην περίπτωση που έχετε πυρετό, αίσθημα καύσου κατά την ούρηση ή κολπική αιμορραγία.